Ciclistii Ariane Lüthi si Peeter Pruus, incoronati regina si rege in Carpati

08.19.2018

“A fost incredibil, ceva nemaivazut, trasee cu adevarat salbatice si dure… a fost una dintre cele mai dificile si mai uimitoare curse in etape la care am fost vreodata!” – acestea au fost cel mai des rostite cuvinte de catre participantii straini in cadrul evenimentului Carpathian MTB Epic 2018, dupa fiecare etapa incheiata.

Pe durata celor 4 zile de competitie, a 2-a editie a Carpathian MTB Epic a pus la grea incercare abilitatile campionilor si legendelor MTB. In total, pe parcursul Prologului, cursa de calificare, si a celor 3 etape de concurs, participantii la 4-day EPIC au avut de pedalat 190 km si de urcat 9.000 m in Carpatii Meridionali. Evenimentul a introdus participantii in atmosfera locala, in cultura si traditiile romanesti, oferindu-le totodata trasee de neuitat considerate grele si extrem de provocatoare de catre majoritatea ciclistilor straini, fiind comparate cu evenimente similare din Canada, Elvetia sau zona Ardennes a Belgiei.

S-au purtat multe lupte intre Elitele cicliste masculine si feminine pentru podium iar ordinea s-a schimbat de cateva ori. Victoria a revenit celor mai rezistenti competitori, respectiv castigatorilor Carpathian MTB Epic 2018 in clasamentul general la Elite: Ariane Lüthi (Elvetia) si Peeter Pruus (Estonia).

La finalul celei de a 3-a etape, vedeta elvetiana, castigatoare a celor mai dure curse din lume si campioana de 5 ori la Absa Cape Epic, a declarat ca aceasta a fost cea mai grea competitie la care a luat parte pana acum: „A fost o competitie atat de uimitoare! Am concurat cu Jovana Crnogorac pe tot parcursul cursei, ceea ce imi ofera dubla satisfactie ca am iesit pe locul 1. (…) De asemenea, am facut cateva greseli, insa mi-am spus ca trebuie sa ma concentrez si sa tin ritmul. Vreau sa felicit organizatorii pentru ca au facut o treaba atat de bun, dar si ciclistii, care au cucerit acest teren incredibil de dur!”.

Urmatoarele locuri au fost ocupate de Jovana Crnogorac (Serbia) si Katazina Sosna (Lituania), la categoria Elite feminin, si de Marek Rauchfuss (Cehia) si Frans Claes (Belgia), la categoria Elite masculin. Campioana nationala al Serbiei si sportiva olimpica Jovana Crnogorac a luptat aprig.

Avand in vedere ca voi participa la Cupa Mondiala in weekendul urmator, am vazut aceasta cursa ca un antrenament si m-am bucurat de peisaje. Sunt foarte multumita de performanta mea generala, considerand ca aproape am urcat Muntele Everest in aceste zile. A fost o experienta foarte buna, iar traseele uimitoare”, a zis Jovana.

Katazina Sosna, campioana nationala a Lituaniei, a fost multumita cu locul 3 in clasamentul general: „A fost o pregatire foarte buna pentru mine si sunt foarte fericita ca am venit aici. Multumesc organizatorilor si ii felicit pentru ca au facut o treaba atat de buna!“.

Concurenta dintre primii 5 ciclisti, la Elite masculin, a fost aproape constanta in cele 3 etape. Cel mai puternic si cel mai rapid s-a dovedit a fi campionul national al Estoniei, Peeter Pruus.

Cursa de azi a fost cea mai grea! Am avut si unele probleme tehnice pe care le-am rezolvat, dar intre timp Marek Rauchfuss si Frans Claes m-au depasit. Apoi au luat-o pe o cale gresita si am reusit sa ii intrec. A fost o cursa nebuna si sunt fericit! Carpatii sunt incredibili, iar competitia a fost foarte bine organizata!” a comentat Peeter.

Chiar daca s-a aratat  foarte hotarat sa-si apere locul pe podium, cehul Marek Rauchfuss a recunoscut ca nu a concurat niciodata intr-o competitie atat de dificila.

Chiar daca nu am avut probleme, am fost obosit dupa primele doua etape. Astazi am mers impreuna cu Frans Claes. Cu aproape 15 km inainte de final am facut o intoarcere gresita, ceea ce ne-a incetinit cu 1-2 minute. Organizarea a fost grozava, iar muntii sunt mai salbatici decat ceea ce am vazut in Cehia, Slovacia sau Austria!”, a spus Marek.

Frans Claes, lider mondial al seriei de maratoane UCI, a avut de dus o lupta serioasa pentru locul 3, dar a reusit sa mentina un ritm bun. El este si un obisnuit al curselor pe etape.

M-am simtit mai bine la inceput decat ieri, asa ca am putut merge cu primii 5 ciclisti. Dar apoi, Peeter Pruus si celalalt concurent ceh, care a castigat azi, au mers prea repede si a trebuit sa ne mentinem ritmul ultimelor doua zile, pentru ca in caz contrar, de obicei, platesti pentru el la sfarsit. M-am simtit foarte bine aici, sunt locuri uimitoare si trasee montane superbe“, a declarat atletul belgian.

Campionii clasati pe locul I au primit cate 80 puncte UCI MTB XCO, ceea ce ii va ajuta in calificarile pentru Jocurile Olimpice.

Carpatii sunt diferiti, au oferit mult mai multe provocari pentru rideri si a fost Epic, asa cum spune si numele. Este frumos acolo sus, vremea a fost o provocare pe alocuri pentru noi, dar este intr-adevar o cursa unica! Traseele sunt unice si este cu siguranta o mare varietate aici, si exista unele lucruri care pot fi imbunatatite in ceea ce priveste ceea ce primesc ciclistii. Echipa de organizare care este cruciala pentru succesul evenimentului, echipa de aici, este super!” a apreciat Ido Eindor, Comisarul International al UCI, care a fost seful comisarilor pe durata evenimentului.

Cea mai importanta cursa multi-etapa din Sud-Estul Europei, acreditata de Uniunea Ciclista Internationala (UCI) la categoria S 2, s-a desfasurat la Cheile Gradistei – Fundata, in perioada 16-19 august 2018. Evenimentul este unul full-service – „eat, ride and sleep”, oferind tuturor participantilor o experienta provocatoare, servicii la un standard de top si o organizare impecabila. La linia de Start s-au adunat 131 de ciclisti din peste 20 de tari si de pe 3 continente, in incercarea de a cuceri muntii Romaniei si de a se bucura de privelisti care iti taie respiratia si de trasee salbatice.

Premiile puse la bataie de organizatori la Carpathian MTB Epic 2018 includ trofee, medalii, flori, sume in bani in valoare de 15,480 Euro, plus premii speciale de la sponsori. Toate detaliile despre eveniment, cursele 4-day EPIC si 1-day Challenge, se regasesc pe pagina oficiala http://www.carpathianmtb.ro/ro, iar inregistrarile transmisiunilor LIVE si filmele oficiale se regasesc pe canalul oficial Youtube al Carpathian MTB Epic si pe pagina Facebook.

Evenimentul si-a propus sa fie “Wild, Rugged and EPIC “ – Salbatic, Dur si EPIC, iar promisiunea a fost indeplinita!

Pe paginile de social media Facebook Carpathian MTB Epic si Instagram Carpathian MTB Epic, te asteptam cu Likes si Shares. Echipa ACS MPG ii felicita pe toti castigatorii si le ureaza mult succes in continuare!